Bushman.sk: Od prvého návrhu až do momentu, kedy košele visia na vešiaku, to trvá až 1,5 roka

V dnešnom rozhovore sme sa pozreli, ako to vyzerá v e-shope Bushman.cz a čo si pre nás pripravili.

5. 5. 2021
Bushman.sk: Od prvého návrhu až do momentu, kedy košele visia na vešiaku, to trvá až 1,5 roka

BUSHMAN je značka outdoorového a voľnočasového oblečenia. Založil ju v roku 1997 Jindřich Melichar s mottom: ,,Chcel som vytvoriť niečo obyčajne prirodzené, a pritom poriadne. Pre ľudí so životným názorom, ktorý nás spája.” Súčasný CEO Petr Hulec prišiel do vedenia firmy na začiatku roku 2019 po tom, čo si ju do portfólia pribral investičný fond Reflex Capital Ondreja Fryč.

Do firmy ste vstúpili pred dvoma rokmi. Ako hodnotíte uplynulé dva roky?

Veľmi pozitívne. Stretol som tu plno nových a zaujímavých ľudí, naučil som sa nové veci. Tie dva roky boli síce veľmi náročné, ale nesmierne obohacujúce. Bushman je pohodová značka, ktorá má v sebe zakorenené určité hodnoty, ktoré ja uznávam, a to je pre mňa veľmi dôležité.
Bushman E-shop

Čo vám táto práca dala?

 

Zo svojich predchádzajúcich skúseností som vedel riadiť e-commerce a predaj, ale nevidel som do samotného výrobného procesu, ktorý následný predaj zásadne ovplyvňuje. Veľmi ma baví pozerať sa pod ruky tímu našich dizajnérov a sledovať, ako každý kúsok vzniká, ako je ten proces náročný, keď sa robí poriadne. Od prvého návrhu až do momentu, kedy košele visia na vešiaku, to trvá až 1,5 roka. A my, hoci vyrábame v zahraničí, na kontrolu kvality veľmi dbáme - naše technologičky (za normálneho stavu) trávia viac času na cestách po továrňach než v sídle firmy.

Nosíte oblečenie BUSHMAN?Bushman E-shop

Áno, denne. Výhoda oblečenie BUSHMAN je v tom, že si ho môžete obliecť do kancelárie i do prírody a nemusíte sa stokrát prezliekať. Takže ja v  košeli a nohaviciach Bushman zvládnem v podstate celý deň - schôdzku v banke, kanceláriu, prechádzku s rodinou aj "jedno" večer s kamarátmi, keď je to zrovna povolené. Navyše, ja som bol vždy skrytý bushman - spomínam si na svoje prvé zips-off kapsáče, ktoré som si obliekol na konci deväťdesiatych rokov na svoju cestu do Peru a Bolívie.

Málokto vie, že BUSHMAN je česká značka. Prečo?

BUSHMAN vznikol ako oblečenie predovšetkým na expedície. Vychádzalo to z osobnej skúsenosti Henricha Melichara z ciest do Austrálie a Afriky. Takto sa značka tiež donedávna prezentovala, často sme používali aj austrálske symboly. A pritom všetko vzniká v Sázave. Na expedície vychádza len zlomok našich reálnych zákazníkov - väčšina z nich sú chatári, rybári, turisti, kutilovia ...

V čom sa značka BUSHMAN líši od ostatných podobných značiek?

Hodnotami. Skutočnosťou. Dôrazom na používanie prírodných materiálov, ako je bavlna, ľan, bambus, koža a ďalšie. A tiež je to taký úprimný chlapský svet.

Chlapský svet - a čo ženy?

Vždy sme mali aj produkty pre ženy. Filozofia pre nich je rovnaká: úprimnosť, rešpekt k prírode, pohodlie a funkčnosť. Ale u žien je to zložitejšie - nestačí im len vtip na kvalitnom tričku, chcú, aby im to pristalo kedykoľvek a kdekoľvek. Navyše ženská postava má "viac tvarových variácií" ako mužská. Ale verím, že v súčasnej dobe máme aj pre nežné pohlavie čo ponúknuť vo všetkých kategóriách.

A čo ďalej? Na čo sa môžu tešiť vaši fanúšikovia ?

Stále vymýšľame nové veci. Chystáme kolekciu pre teenagerov a stredné školy, vyvíja sa aj detská kolekcia. Stále pracujeme na nových doplnkoch, ktoré si so sebou vezmete na výlet, na chatu alebo na dovolenku v karavane.Bushman.sk: Rozhovor

BUSHMAN a karavaning?

No áno. V karavane trávite veľa času sedením alebo prácou okolo auta, potrebujete pohodlné, vzdušné a prírodné oblečenie, na ktoré sa môžete spoľahnúť. Aj naše doplnky sa hodia na cesty - sú kvalitné, pevné a štýlové. A navyše ku karavaningu v poslednej dobe tiahne veľa ľudí a medzi nimi aj ambasádori značky, s ktorými sme začali spolupracovať, ako je Radek Jaroš alebo Lukáš Langmajer, pre ktorých cestovanie v obytnom vozidle predstavuje skutočnú slobodu aj v súčasných podmienkach.