Vezmite si knižnicu kamkoľvek so sebou

23. 5. 2020
Vezmite si knižnicu kamkoľvek so sebou

Celkové hodnotenie

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Ak máte naraz rozčítaných viac kníh, a ak si knihy beriete so sebou radi na cesty, určite vás už veľakrát potrápila veľká hmotnosť kníh či veľký objem, ktorý zaberajú v kufri alebo bathou. Náš Marek sa rozhodol na tento problém pripraviť kúpou čítačky. Namiesto klasických papierových kníh si tak čím ďalej tým viac vyhľadáva e-knihy a číta si ich v zariadení PocketBook Touch HD. Prečítajte si jeho skúsenosť s touto čitačkou.

Čítačka kníh PocketBook 632 Touch HD 3 - Spicy Copper

• Rozmery: 161,3 x 108 x 8 mm
  • Uhlopriečka displeja: 6 “

• Operačná pamäť: 512 MB

• Pamäť Flash: 16 GB

• Rozlíšenie displeja: 1072 × 1448 bodov

• Dotykový displej: áno

• Frekvencia procesora: 1000 MHz

• Kapacita pamäti ROM (vnútorného disku): 16384 MB

• Podporované textové formáty: EPUB, PRC, MOBI, DJVU, DOC, PDF, RTF, TXT, FB2.ZIP, CHM, FB2, HTML

• Podporované obrazové formáty: BMP, JPG, TIFF, PNG

• Podporované pamäťové karty: nepodporuje pamäťové karty

• Vstavané reproduktory: nie

• Podsvietenie displeja: áno

• Wi-Fi: áno

• Bluetooth: áno

• 3G: nie

• Výstup na slúchadlá: nie

• Marekovo hodnotenie: 5 z 5

Čítačka si ma získala predovšetkým svojou ľahkosťou a úspornými rozmermi. Vďaka tomu sa dá používať aj v prostriedkoch hromadnej dopravy, aj keď ste nútení zrovna stáť. Zariadenie stačí uchopiť jednou rukou a druhou sa čitateľ môže držať madla. Už keď som zmienil úsporné rozmery, rozhodne to nie je na úkor pohodlného čítania. Tento PocketBook disponuje  6″ displejom, ktorý je úplne dostačujúcí. Veľkosť zobrazovaného textu si volí sám čitateľ.

Funkcie pre pohodlné čítanie kdekoľvek

Čítačka disponuje najnovším a najlepším variantom elektroforetického displeja E Ink Carta. Tento variant ponúka veľmi kvalitné zobrazenie textu. Funkcia SMARTligh zase umožňuje voľbu farebného nádychu podsvietenia od studenejších tónov po teplé. Čítanie tak môžete prispôsobiť aktuálnym potrebám podľa nálady, času počas dňa alebo osvetlenia v miestnosti. Ak patríte k uznávačom čítania v outdoorových podmienkach, pri bazéne alebo napríklad vo vani, určite oceníte aj vodotesnosť a prachotesnosť PocketBook Touch HD.

Zariadenie sa ovláda cez dotykový displej alebo s pomocou 4 hardwarových tlačidiel. Dotykovému ovládaniu môžem vytknúť iba drobný nedostatok. Ak máte zobrazenie textu nastavené na drobnejšie písmo a chcete si istú časť textu označiť, iba s pomocou prstov to ide dosť nešikovne a málokedy sa mi to podarilo na prvý pokus. V tomto prípade by sa hodilo skôr dotykové pero. Ibak je označenie textu veľmi užitočná funkcia, ktorá je u čítačiek dnes už ale samozrejmosťou. K označovanému textu môžete pridať vlastné poznámky alebo si uchovať najdôležitejšie pasáže knihy na neskôr a kedykoľvek sa k nim vrátiť. Označené výrazy tiež môžete prelustrovať vo výkladovom slovníku priamo v samotnom PocketBook.

Okrem textu si PocketBook poradí aj s audioknihami či mp3 formátom. Ku knihe si tak môžete pustiť hudobný podklad. Rovnako vie prečítať texty z e-kníh, ale iba v prípade anglicky písaného textu. Ďalšie jazyky sa dajú stiahnuť z webových stránok výrobcu, ale slovenčina ani čeština sa medzi nimi nenachádza. Zariadenie nemá reproduktov. Všetky zvukové stopy si tak musíte prehrať prostredníctvom slúchadiel, ktoré je možné pripojiť cez bluetooth alebo jack konektor.

Nahrávanie e-kníh je jednoduché, E-book zakúpite v ľubovoľnom online kníhkupectve a necháte si ho poslať cez e-mail Pocketbooku. Ten si nastavíte pri úvodnom zoznámení sa so zariadením. Čítačka si z e-mailu knihy sťahuje stále, keď je pripojená k Wi-fi. Vyskúšal som celkom štyri online kníhkupectvá a všade prebehlo stiahnutie kníh bez problémov. PocketBook si poradí s najrozšířenejšími formátmi e-kníh a elektronických textov. Výnimkou sú e-knihy určené priamo pre Apple alebo Amazon zariadenia. V čítačke nájdete hneď pri prvom zoznamovaní niekoľko zadarmo predinsťalovaných kníh v rôznych jazykoch.

Batéria a Výdrž PocketBooku

Batéria PocketBooku má veľkú výdrž. Bez jediného nabitia mi vydržala určite o niečo dlhšie než jeden mesiac. Ale pochopiteľne bude záležať na intenzite, s akou je čítačka využívaná. Úspornosť batérie zaručuje aj funkcie automatického vypnutia pri dlhšej neaktivite zariadenia. Opätovné zapnutie prebieha veľmi rýchlo a plynulo. Na displeji sa vám zobrazí presne tá kniha a stránka, na ktorej ste naposledy skončili.

PocketBook Pro Touch HD disponuje 16GB internou pamäťou, teda dostatočným objemom na to, aby ma ako užívateľa nemuselo mrzieť, že nepodporuje pamäťové karty. Z ďalších funkcií je zaujímavá aj prítomnosť G-senzora pre automatické otáčanie orientácie displeja podľa natočenia zariadenia. Mňa osobne táto funkcia skôr obťažovala, pretože sa aktivovala aj v prípade, kedy som zariadením poľhol nechcene. Odporúčam teda túto funkciu skôr vypnúť.

Aj keď mi v priebehu troch mesiacov užívania čítačka prirástla k srdcu, je fér priznať, že existuje istý druh kníh, u ktorých aj naďalej budem preferovať ich papierový variant. Ide hlavne o knihy, kde dominuje vizuálna stránka - obrázky, fotografie, mapy či grafy. Z toho, čo mám osobne rád ide hlavne o komiksy, rôzne atlasy alebo knihy o umení, akrchitektúre či dizajne. Som predsvedčený, že v týchto prípadoch čítačka stále neposkytuje dostatočnú náhradu. V momentoch, kedy sa kniha zameriava na príbeh, popis či odborný výklad, uprednostňujem už iba e-knihy. S PocketBookom Touch HD je ich čítanie príjemným a naprosto komfortným zážitkom.

Doplnky k čítačke PocketBook

K čítačke odporúčam zakúpiť ochranné puzdro. Sám som si kúpil elegantný kožený variant, ktorý zaručuje ochranu pred poškriabaním, vonkajšími nečistotami a čiastočne by mal zmierniť aj následky pádu čítačky. Obal obsahuje praktické vrecko, kde si môžete schovať napríklad papieriky s poznámkami. Čítačke PocketBook 632 Touch HD 3 aj napriek drobným nedostatkom dávam 5 hviezdičiek

Kde kúpiť PocketBook 632 Touch HD 3?

PocketBook nakúpite jednoducho a rýchlo aj s cashbackom v týchto e-shopoch:

• Hej.sk - cena tejto čítačky je v e-shope 153,90 € a nákupom cez Plnú Peňaženku získate aj 0,25 % cashback.

• TPD.sk - čítačka PocketBook tu stojí o niečo viac, 172 €. Predajca poskytuje až 3 % cashback. Vzhľadom veľké množstvo kategórií nevieme určiť presnú výšku cashbacku.

• Realshop.sk - nákupom čítačky v tomto e-shope získate späť 0,75 %. PocketBook tu stojí 164,24 €.

• Conrad.sk - cena čítačky je 196,54 €. Výška cashbacku závisí od toho, či ste nový alebo existujúci zákazník. Pri prvom nákupe čítačky PocketBook v e-shope Conrad získate 4 % cashback, ak ste už v e-shope nakupovali, získate, stále zaujímavý, 3 % cashback.

Tipy na cashbackové e-shopy s ponukou e-kníh

Hľadáte inšpiráciu na dobrú e-knihu? Na Plnej Peňaženke nájdete e-shopy so širokou ponukou elektronických kníh, s ktorými aspoň na chvíľu zabudnete na realitu. Nazrite napríklad do e-shopu Gorila s 3,5 % cashbackom. V sekcii E-knihy si vyberú milovníci beletrie, geografie a cestovania aj cudzojazyčnej literatúry.

Alebo navštívte sekciu Audioknihy v e-shope Pantarhei a nákupom získate 2 % cashback.

Pozrite sa aj na ďalšie e-shopy s e-knihami, v ktorých môžete nakúpiť s cashbackom.