Recenzia Muziker

Náš Peťo pre vás otestoval akustickú gitaru pre začiatočníkov a mierne pokročilých spolu s príslušenstvom - obalom na gitaru a ladičkou zvuku. Na gitare sa v čase písania článku učí hrať už 3 mesiace a preto je recenzia naozaj unikátna. Prečítajte si, ako sa mu darilo a či je hra na gitare napríklad aj pre vás.

24. 6. 2023 Peťo
Recenzia akustickej gitary z Muziker

Celkové hodnotenie

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Už od malička pre mňa bolo fascinujúce vidieť niekoho ovládať hudobný nástroj. Nešlo pritom o to, či to bol klavír, bicie alebo práve gitara. No musím priznať, že gitara mi vždy prišla ako najuniverzálnejší nástroj, ktorý je možné vziať všade so sebou. Je skvelá napríkad na chatu alebo iné posedenie s kamarátmi či rodinou a vždy dokáže rozprúdiť zábavu.

Aj preto som sa pred časom rozhodol, že sa na gitaru naučím hrať. Vedel som, že to nebude jednoduché (a stále nie je), no pokroky sú viditeľné a úsmev na tvári mám každý jeden raz, keď gitaru vytiahnem.

Keď som rozmýšľal, kde si gitaru zaobstarám, e-shop Muziker bol pre mňa jednoznačnou voľbou. Akonáhle však otvoríte stránky e-shopu a špeciálne sekciu s gitarami, vybehnú na vás desiatky produktov. Aj preto mi veľmi pomohol článok, ktorý poskytuje základné rady na tému "Ako vybrať gitaru?" a ktorý som objavil práve na stránkach e-shopu.

V nasledujúcich riadkoch vám teda opíšem, akú gitaru som si vybral, aké sú jej výhody aj nevýhody a zrecenzujeme si tiež ladičku zvuku a cestovný obal na gitaru.

Krásny kúsok so skvelým zvukom

Gitara už na prvý pohľad vyzerá skvelo. Tá moja je vyrobená v prírodnej farbe a je teda svetlohnedá, no v e-shope Muziker ju môžete nájsť aj v čiernej, tmavohnedej a oranžovohnedej farbe. Pôvodne som rozmýšľal nad čiernou variantou, no hudobne zdatnejší priatelia ma upozornili, že na čiernej je vidno "každý prst" a tak som sa rozhodol pre klasickú verziu. A urobil som dobre.

Gitara od Yamahy nie je pekná iba na pohľad, no aj po chytení do rúk pôsobí kvalitne a hodnotne. Je dostatočne ľahká, no na druhej strane nie príliš ľahká, ako to môže byť pri niektorých gitarách. Telo gitary je vyrobené z kvalitných materiálov a opäť, na trhu nájdete aj kvalitnejšie, no ak ste začiatočník alebo mierne pokročilý - viac nepotrebujete. Ladiaca mechanika pôsobí trvácne a štýlovo, struny sú taktiež fajn.

Akustickú gitaru môžete štandardne kúpiť buď s kovovými alebo nylonovými strunami. Kovové struny majú podstatne lepší zvuk, no na druhej strane vás z nich poriadne zabolia prsty. Pre začiatočníkov tak môžu byť relatívne nepríjemné. Nylonové struny sú zas lepšie na tzv. vybrnkávanie a sú jemnejšie voči prstom. Ja som zvolil kovové a cez počiatočnú bolesť som si prešiel za pár dní. Teraz už sú moje prsty zvyknuté a toto rozhodnutie neľutujem.

Veľa muziky za málo peňazí

A to platí úplne doslova. Teda, nie že by 148 eur bolo málo peňazí. No na to, čo za túto sumu dostanete a s prihliadnutím na ostatné produkty v podobnej cenovej hladine je to naozaj skvelá voľba. Yamaha je navyše veľmi solídna značka aj v gitarovom svete. Nie je to možno úplne prémiový výrobca, no ich produkty sú veľmi kvalitné a aj odborníci sa zhodujú, že v pomere cena verzus kvalita sa jedná o naozaj výborné produkty.

Gitara sa veľmi dobre drží, hmatník nie je príliš široký a preto je aj dotláčanie strún pri akordoch relatívne jednoduché. Keďže som stále iba na začiatku, gitaru som doniesol aj medzi známych, ktorí sa hre venujú už nejaký ten rok. Po vyskúšani gitary boli veľmi príjemne prekvapení jej kvalitou a dokonca odhadovali, že jej cena bola o niekoľko desiatok eur vyššia.

Pokiaľ ste začiatočník alebo mierne pokročilí, gitara pre vás bude určite tou správnou. Ja osobne jej nemám čo vytknúť aj keď som si vedomý, že po určitom čase sa možno budem pozerať po drahšom kúsku. Kedy tento čas príde, je však zatiaľ v nedohľadne (a to už gitaru mám vyše 3 mesiacov). Recenzovaná gitara od Yamahy je naozaj skvelá, hra na nej vás bude určite baviť a poteší vás na ňu každý pohľad, keďže vyzerá naozaj perfektne.

► Pár užitočných rád pre začiatočníkov

• Poraďte sa so skúsenejšími: Ak nemáte nikoho v okolí, zvážte pár platených lekcií,
  • Skoro všetko sa dozviete aj online: Existuje množstvo kanálov na Youtube, ktoré vám vysvetlia základy (ak viete dobre po anglicky, kanálov nájdete o to viac),
  • Venujte chvíľku teórii: Naučte sa názvy akordov, častí gitary, základných hudobných stupníc a pod., v budúcnosti to oceníte,
  • Ku gitare odporúčam dokúpiť aj stojan: Stačí vám základný (trojnožkový), bude vás motivovať gitaru častejšie vziať do ruky a okrem toho to dobre vyzerá aj ako doplnok v domácnosti,
  • Natáčajte si svoj progres na kameru: V začiatkoch vás neobíde veľa frustrácie, preto keď si pozriete ako ste na tom boli napríklad pred týždňom, uvedomíte si, že ste na tom aspoň o niečo lepšie ako vtedy. :)
Yamaha C40M 4/4 Natural

Yamaha C40M 4/4 Natural

• Typ: Klasická gitara
  • Veľkosť: 4/4
  • Počet strún: 6
  • Preferovaná ruka: Pravá ruka
  • Výrez (cutaway): Nie
  • Farba: Natural
  • Kobylka/tremolo: Palisander
  • Farba podľa výrobcu: Natural
  • Hmatník: Palisander
  • Menzúra (mm): 650
  • Krajina pôvodu: Indonézia

148,00 €

Nakúp s cashbackom

Celkové hodnotenie

• Cena
  • Kvalitné spracovanie
  • Ideálne pre začiatočníkov
  • Po určitom čase prechod na vyšší model

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Nakúp s cashbackom

Pár eur navyše za obal stojí za ochranu gitary

Pôvodne som si myslel, že obal na svoju gitaru potrebovať nebudem. Veď budem hrať iba doma, kam by som gitaru prenášal. To sa však veľmi rýchlo zmenilo, akonáhle som sa hre začal venovať. Každý deň s gitarou sa počíta a preto mám gitaru skoro stále so sebou v aute, akonáhle idem niekam na víkend.

No a v takomto prípade sa bez obalu nezaobídete, teda pokiaľ si gitaru nechcete poškodiť. Také tie kufríkové a pevné obaly sa mi však nikdy nepáčili a preto som hľadal niečo ľahké, športovejšie a štýlovejšie. Recenzovaný obal vyzerá elegantne a je extrémne praktický. Nemá žiadne zbytočné vrecká a kapsy, iba hlavný priestor na vloženie gitary a jeden zips na prednej strane, kde vložíte menšie príslušenstvo.

Obal disponuje textilným držiakom na uchytenie do ruky a na zadnej strane má tiež ramienky ako ruksak, dáte si ho teda jednoducho na plecia. Z vnútornej strany je jemne vystužený, nie je preto príliš ťažký a vašu gitaru spoľahlivo ochráni. Pobrch obalu je odolný voči škrabancom a iným poškodeniam. Na zipse je navyše od výroby pripnutá červená vysačka, na ktorú si môžete napísať svoje kontakty v prípade, že by ste obal s gitarou niekde zabudli.

CNB CB380 Puzdro pre klasickú gitaru Čierna

• Typ: Klasický, Prenosné puzdro
  • Veľkosť: 4/4
  • Farba: Čierna
  • Rukoväť: Áno
  • Popruh: Áno, Popruhy na chrbát
  • Nepremokavé: Áno
  • Zips: Áno
  • Polstrovanie: Nie
  • Dĺžka interiéru (mm): 1000
  • Šírka interiéru (mm): 395
  • Vnútorná hĺbka (mm): 115
  • Krajina pôvodu: Čína

12,50 €

Nakúp s cashbackom

Celkové hodnotenie

• Cena
  • Jednoduché prevedenie
  • Ochrana
  • Žiadne

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Nakúp s cashbackom

Bez ladičky ani na krok

Ako správny začiatočník, pôvodne som si myslel, že sa zaobídem aj bez ladičky. Existuje totiž množstvo mobilných aplikácií, ktoré si si úplne zadarmo stiahnete do svojho smartfónu a gitaru naladíte. Tieto aplikácie však nie sú dokonalé a navyše, na naladenie gitary potrebujete úplné ticho. Ladička je preto pre mňa úplná nutnosť, keďže ladenie podľa sluchu ako gitaroví profíci zatiaľ ešte neovládam. :)

Ladička od D'Addario je cenovo dostupná, úplne miniatúrna a veľmi presná. Jednoducho ju pripnete na gitaru (ja si ju na gitare nechávam pripnutú permanentne, dokonca sa zmestí aj do obalu na gitaru), zapnete a brnknete postupne všetkými strunami. Ladička vám na farebnom displeji zobrazí názov tónu a informáciu či je tón správny. Pokiaľ nie, laidacou mechanikou ho vyladíte a akonáhle bude v tej správnej zvukovej hladine, ladička vám to na displeji zobrazí.

Ladička je vyrobená z odolného materiálu a vyzerá, že by bez problému prežila aj menší pád na zem. Funguje na baterku, ktorú v prípade potreby jednoducho vymeníte. Štipcový držiak drží pevne, no zároveň je ošetrený tak, aby povrch vašej gitare nepoškriabal. Za mňa sa jedná o skvelý produkt za ešte lepšiu cenu a svoje gitarové dni si bez neho už neviem predstaviť.

D'Addario Planet Waves CT-17 Eclipse Čierna

• Typ: Clip-On
  • Vhodné pre: Basgitara, Gitara
  • Frekvenčné pásmo: 430 - 450 Hz
  • Farba: Čierna
  • Typ batérie: CR2032/3V
  • Napájanie: Batéria

15,90 €

Nakúp s cashbackom

Celkové hodnotenie

• Cena
  • Perfektne spĺňa funkciu
  • Malé rozmery
  • Žiadne

Počet hviezdičiek: 5,0 / 5

Nakúp s cashbackom

Niečo málo o e-shope

Robiť rámus vás baví? Susedov tým asi nepotešíte, ale zato v e-shope Muziker.sk sa budete cítiť ako ryba vo vode. Najväčší výber potrieb pre muzikantov a hudobníkov v strednej Európe vás o tom určite presvedčí. Zvažujete, že si urobíte radosť a začnete sa učiť hrať na hudobný nástroj?

Alebo už skúsenosť máte a chceli by ste sa v hre zdokonaliť či dokonca patríte medzi tých šťastných, ktorí sa hrou na hudobný nástroj živia? Hudobné nástroje nájdete na Muziker.sk v prehľadných kategóriách ako Gitary, Basgitary, Klávesy a ďalších. Nechýba ponuka slúchadiel, redukcií či dokonca tradičných hudobných nástrojov ako huske či fujary.

Peťo

Autor Peťo

Peťo je vášnivý cestovateľ a veľký odporca nápojov z automatu. Kávu si najradšej vychutnáva pri západe slnka so svojou nádhernou manželkou, s ktorou preskúmal rôzne zaujímavé miesta po celom svete. Má rád riziko, o čom hovorí nielen to ako šoféruje, ale aj jeho zbierka adrenalínových zážitkov.

Podobné články