Keď nás práca baví, pomôžeme v zdraví

Keď nás práca baví, pomôžeme v zdraví


BIO, EKO, RAW... s týmito skratkami sa v posledných rokoch roztrhlo vrece a vidíme ich už na mnohých obaloch potravín či na kozmetických produktoch. A presne takýto tovar vám ponúka aj e-shop Naureus. Narozdiel od mnohých iných si však Naureus naozaj dáva záležať na tom, aby boli všetky ich produkty vyrobené s ohľadom na zdravie životného prostredia aj používateľov. Nielen o tom sme sa porozprávali s Davidom Škrobánkom, zakladateľom firmy Naureus.

Naureus - predajňa Ružomberok

 

Vysvetlíte našim čitateľom, čím sa váš e-shop zaoberá?

 

Zameriavame sa na ponuku zdravých produktov prospešných pre krásu a zdravie. Aktuálne máme v sortimente viac ako 20 000 produktov prírodnej kozmetiky, zdravých potravín, výživových doplnkov, ekodrogérie a lekárenského sortimentu.

 

Ako by ste popísali začiatky existencie vášho e-shopu? Ako ďaleko siaha jeho história?

Eshop sme založili v roku 2013 s víziou priniesť ľuďom alternatívu k chemickej kozmetike, ktorá, aj keď to nie je na prvý pohľad vidieť, nepriaznivo vplýva na náš organizmus. S prírodnou kozmetikou sme začali u nás v byte 😊. Ako išiel čas, sortimentovo sme sa rozrástli o ďalšie značky prírodnej kozmetiky a ekodrogérie. V roku 2017 sme otvorili krásnu predajňu v Ružomberku, expandovali do Českej republiky a rozšírili ponuku o potravinový sortiment. Pretože je prírodný segment úzko spojený so zdravím, hľadali sme stále ďalšie a ďalšie produkty určené pre zdravie a dnes už ponúkame aj viac ako 6 000 položiek lekárenského sortimentu.  

 

Aktuálne sa na chode spoločnosti podieľa v rôznom zaradení a type spolupráce zhruba 25 ľudí.

 

Popíšte nám tím, ktorý stojí za prevádzkou vášho e-shopu. Koľko vás je? Aký je podiel žien a mužov? 

 

Veľká vďaka za úspešné prevádzkovanie patrí všetkým v prvej línii (moderné úslovie v poslednom čase :-) ). U nás najmä všetkým zamestnancom v expedícii, zákazníckom servise a na predajni, ktorí odvádzajú neuveriteľné úsilie pre spokojnosť každého jedného zákazníka. Samozrejme, aj všetkým ostatným, ktorí sa podieľajú na spoľahlivom chode celej spoločnosti v zázemí. Sú to nielen interní zamestnanci, ale aj spolupracujúce firmy, bez ktorých si prevádzku neviem predstaviť. Aktuálne sa na chode spoločnosti podieľa v rôznom zaradení a type spolupráce zhruba 25 ľudí. Sme spoločnosť zameraná pôvodne na kozmetiku a to odráža aj skladbu pohlaví, kde je pomer žien a mužov zhruba 80:20.


David Škrobánek, CEO NaureusMáte nejaké motto, ktorým sa vo vašom tíme všetci riadite? 

 

Máme dve základné mottá: 

1) Zákazník je náš pán – Pretože sme obchodná spoločnosť, asi netreba hlbšie vysvetlenie. Pokiaľ je zákazník spokojný a má z nás dobrý pocit, potom sa rád ku nám vráti a rád na základe svojej osobnej skúsenosti našu stránku odporučí. 

2) Keď nás práca baví, pomôžeme v zdraví – Ide o celkovú vnútrofiremnú komunikáciu a pracovné procesy, ktoré sa snažíme neustále zlepšovať, zjednodušovať a odstraňovať akékoľvek zložitosti. Naším cieľom je, aby sme sa všetci usmievali každý deň. Bez zbytočného stresu budeme zdravší a psychicky dobre naladení nielen my, ale aj naši zákazníci. Je neuveriteľné, ako môžeme každým naším rozhodnutím ovplyvňovať radosť ľudí okolo nás. Pokiaľ využijeme našu stredoeurópsku vlastnosť všetko si zľahčovať a pretavíme tieto zlepšenia do pracovných procesov, máme nielen spokojnejších zamestnancov, ale aj zákazníkov. Pre firmu to znamená menej nákladov, čo môžeme premietnuť do cien pre zákazníka. 

 

Vo vašom obore sa pri produktoch často skloňujú predpony ako bio- či eko-. Čo presne by mal podľa vás produkt spĺňať, aby sa dal označiť ako bioprodukt či ekoprodukt? 

 

Áno, skloňujú sa nielen u nás, ale aj v celej spoločnosti. Je to veľmi dôležitá téma, ktorú, žiaľ, niektorí obchodníci zneužívajú. 

Predponu BIO pri rastlinách - môžu používať produkty, ktoré sú vyrobené zo zložiek, ktoré boli vypestované na BIO základe. Rastlina môže byť pestovaná buď v pôde, ktorá za posledných päť rokov nebola kontaminovaná pesticídmi, alebo je vypestovaná nejakým alternatívnym spôsobom, ako je napríklad hydropónia. Zároveň pri jej raste neboli použité podporné prostriedky vo forme pesticídov, herbicídov a umelých hnojív. Pretože na Slovensku máme viac ako 70 % pôdy zamorenej pesticídmi aj z minulosti, je náročné vypestovať u nás pravé „BIO“ a často musíme siahať na produkciu z iných krajín.

Predponu bio pri živočíšnej výrobe môžu používať chovatelia, ktorí zabezpečia chov tak, aby sa čo najviac približoval bežnému vývoju zvierat. Napríklad dostatočným výbehom, kvalitným nechemickým kŕmením a pre zvieratá bezstresovým prostredím. 

Predponu EKO môže používať každý produkt, ktorý počas celej svojej životnosti má pozitívny vplyv na životné prostredie a zdravie užívateľov. Škála produktov je veľmi široká a tým aj veľmi ťažko kontrolovateľná správnosť udávaných údajov. Eko produkt môže byť ako kozmetika, tak potravina a drogéria, ale napríklad aj od rôznych druhov farieb pre priemysel po napríklad EKO dom. 

 

Všimol som si, že na vašom webe ponúkate spoluprácu influencerom. Máte už za sebou nejakú takúto spoluprácu? V čom vnímate jej hlavné pozitíva? 

 

Spolupracovali sme s niekoľkými influencermi. Pozitívne vnímam to, že zákazníkovi môžeme predstaviť produkt na základe skúseností niekoho iného. 

Slovenská žena minie priemerne ročne zhruba 260 € za kozmetiku. Muž približne 130 €.

 

Aké sú priemerné ročné výdavky slovenskej ženy za kozmetiku? Máte to nejako zmapované? A čo muži? Stúpa v posledných rokoch podiel tých, ktorí pravidelne nakupujú kozmetické produkty pre seba?

 

Slovenská žena minie priemerne ročne zhruba 260 € za kozmetiku. Muž približne 130 €. Ženy aj muži sa sústreďujú najviac na cenu a následne na zloženie produktov. Veríme, že sa tento pomer čoskoro otočí, pretože vplyv nezdravých látok si ešte stále veľa ľudí neuvedomuje. Je to rovnaké ako s jedlom, kde sme sa až v poslednom čase viac začali sústreďovať na to, čo kupujeme. Pri jedle sa viac sústredíme na to, aby produkty nemali prídavné látky a zbytočné éčka. Ten istý prerod čaká aj kozmetiku, veď koža je najväčší orgán na tele a cez kožu sa nám do tela dostane viac škodlivých látok ako stravou. Možno vás to prekvapí, ale až 63 % mužov si kupujú kozmetiku sami. Tento údaj vyšiel z nedávneho prieskumu realizovanom na jar 2020.

Naureus predajňa Ružombeork

 

Ako do vášho oboru zasiahla skutočnosť, že sa bežne pohybujeme s tvárou zahalenou rúškom alebo inými ochrannými prostriedkami? 

 

Zahalená tvár prináša mnohým ľuďom problémy spojené s rozmnožovaním baktérií na tvári, pre ktoré je vlhké prostredie ako raj na zemi. Zaznamenali sme zvýšený dopyt po čistiacich vodách a tonikách na tvár. Zároveň je výrazne menší dopyt po dekoratívnej kozmetike. Neviem, či je to spôsobené tým, že sa zákazníci pod rúškom menej maľujú, alebo to súvisí s problémami, ktoré popisujem vyššie. Čo sa týka starostlivosti o tvár, napr. denné krémy a anti-aging produkty, tu je dopyt jednoznačne vyšší.  

 

Pokiaľ špecifikujete pleť aspoň do štyroch základných skupín, čo veľa zákazníkov, bohužiaľ, nevie, potom môžete vybrať produkt vhodný práve na váš typ pleti.

 

Na vašom blogu ma zaujala informácia, že mobilné telefóny vyžarovaním modrého svetla urýchľujú starnutie našej pleti. Napadá vám ešte nejaká zaujímavosť týkajúca sa pleti, o ktorej mnoho ľudí nevie? 

 

Nielen modré svetlo, ale aj nedostatočná, prípadne v nesprávnom poradí zvolená starostlivosť môže mať nepriaznivé účinky. Jednoznačne odporúčam hlbšie porozumieť typu pleti, ktorú má daný človek, či je to žena, či muž. Aj mužská pleť si zaslúži starostlivosť 😊. Pokiaľ špecifikujete pleť aspoň do štyroch základných skupín, čo veľa zákazníkov, bohužiaľ, nevie, potom môžete vybrať produkt vhodný práve na váš typ pleti. Správnym výberom dáte vašej pleti výživu, ktorú potrebuje a nebudete sklamaní z výsledku. Jedna z najdôležitejších vecí je hydratácia. Málokto vie, že aj mastná pleť potrebuje hydratáciu. Možno práve preto, že jej hydratácia chýba, potrebuje hydratovať zvnútra a tým je výrazne vyššia tvorba kožného mazu. 

 

Prezradíte nám nejakú z noviniek, ktorú v najbližšej dobe chystáte pre vašich zákazníkov?

 

Na novinkách neustále pracujeme. Asi sa nedajú vymenovať a ani vypichnúť niektoré, ktoré by mali väčšiu váhu ako ostatné. Čaká nás veľa noviniek. Tento rok by sme chceli navýšiť sortiment na 30 000 produktov, sústrediť sa na edukáciu v pojme „zdravá kozmetika“ a radi by sme priniesli významnú novinku v prehľadnosti prírodných produktov. Je veľmi dôležité, aby zákazník nemusel študovať zloženie, ale veľmi jednoducho zistil, či je produkt skutočne prírodný, alebo ide viac o greenwashing (tvári sa ako prírodný, ale ide skôr o marketing).

Prihlásiť sa

Tu sa môžete prihlásiť pomocou Vašich prihlasovacích údajov

Zabudli ste heslo?
alebo Prihlásiť cez Facebook Prihlásiť cez Google

Registrovať sa

Zaregistrujte sa zadarmo a začnite využívať PlnáPeňaženka.sk

(i) Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať