Recenzia Patro - stolné hry Párty Alias a Krycie mená

24. 8. 2019

Celkové hodnotenie

Počet hviezdičiek: 4,5 / 5

Spoločenské hry na Patro.cz

Na Patro.cz nájdete aj širší výber spoločenských hier, či už na rodinné večery alebo na narodeninovú oslavu. Spoločenské hry v posledných rokoch získavajú stále väčšiu popularitu a autori prichádzajú stále s novými druhmi zábavy a my si už nemusíme vyberať iba z tradičných hier ako sú Dostihy a sázky, Monopoly alebo Activity. V tejto recenzii nájdete hodnotenie hier - “Párty Alias vo verzii Ženy verzus Muži” a “Mindok Krycie mená Obrázky”.

Párty Alias Ženy verzus Muži

• Cena: 491 Kč / pôvodná 599 Kč

• Značka: Albi

• Jazyk: český

• Rok vydania: 2017

• Počet hracích kartičiek: 400

• Doba hrania: 45 minút +

• Odporúčaný vek: 18+

• Počet hráčov: 4+

• Hodnotenie Petra: 4 z 5

• Stránka produktu: Párty Alias ženy verzus muži

Určite ste počuli o spoločnosti Albi, ktorá sa v Česku aj na Slovensku stará o zábavu formou spoločenských hier už od roku 2002. Ďalšou podarenou hrou, ktorú táto firma vydala je Párty Alias Ženy verzus Muži.

Ako už názov napovedá, jedná sa o upravenú verziu hry Alias Párty, v ktorej súťažia proti sebe muži a ženy. Namiesto niekoľkých rôznych tímov sa všetci hráči rozdelia iba na dve skupiny, na mužov a ženy. V každom kole jeden hráč z obidvoch tímov popisuje v stanovenom čase slová tak, aby ich zvyšok tímu podľa jeho nápovedí uhádli a posunul sa o políčka na hracom pláne. Aby to celé nebolo len tak jednoduché, ženy popisujú špeciálne kartičky s “chlapskými” výrazmi a muži sa snažia hádať kartičky so “ženskými” slovami.

Hru som vyskúšal prvýkrát v kruhu rodiny, na rodinnej oslave. Táto hra nám zaručila veľa smiechu a zábavných chvíľ. Každému predovšetkým v momente, kedy akurát nemusel byť na rade a bojovať s popisom slova opačného pohlavia. Chlapci sa veľmi pobavili, keď ženy museli vysvetliť penaltu a popisovali ju ako “trest v hokeji” alebo pri popise futbalového klubu Inter Milán cez “známe mesto módy”. Chlapi sa zas zapotili pri vysvetľovaní slova Aviváž a Trištvrťáky. Neverili by ste koľko typov oblečenia si ženy môžu vziať na nohy - cez rôzne silonky, pančuchy a legíny to bola veľmi zdĺhavá cesta k uhádnutiu tohoto slova.

Hra obsahuje 400 kartičiek s celkovým počtom 2 000 slov, kým si teda hru ohráte, chvíľu to potrvá. Súčasťou balenia je aj herný plán, dve figúrky, presýpacie hodiny a pravidlá.

Hru hodnotím veľmi dobre. Nápad, že ženy hádajú mužské slová a muži slová, ktoré poznajú snáď iba ženy je naozaj geniálny. Pri hre som si uvedomil, že “ženština” a “mužština” sú vlastne dva dialekty jedného jazyka a porozumieť im nie je pre opačné pohlavie samozrejmosťou. Ako malú nevýhodu hodnotím možnosť napovedania iba slovami, chýbajú tu oproti pôvodnej verzii Alias Párty aj iné spôsoby vysvetľovania, ako napríklad pantomíma. Za necelých 500 Kč určite neľutujem kúpu tejto stolnej hry, nepokazí zábavu ba naopak, pomôže prekonať počiatočný ostych na rodinných oslavách, ale aj na párty s priateľmi.

Odporúčanie Plnej Peňaženky: odporúčame hru Párty Alias Ženy verzus Muži zakúpiť práve teraz s 18 % zľavou nielen pre vás, ale aj ako pekný darček. My sme si ju zahrali už niekoľkokrát, je to perfektná zábavná hra a radi sa k nej vraciame nielen na firemných výjazdoch ;)

Krycie mená: Obrázky

• Cena: 460 Kč

• Autor: Vladimír Chvátil

• Značka: Mindok

• Jazyk: český

• Rok vydania: 2016

• Počet hracích kartičiek: 140

• Doba hrania: 15 minut+

• Odporúčaný vek: 10+

• Hodnotenie Petra: 5 z 5

• Stránka produktu: Krycie mená: obrázky

Ďalšia hra, ktorú som vyskúšal sa volá Krycie mená: obrázky. S nápadom vytvorenia sérií hier Krycie mená prišiel český tvorca stolových hier Vladimír Chytil. Paradoxom je, že túto hru mi prvýkrát ukázal môj nemecký kamarát.

Hru si ževraj kúpil v Nemecku v obchode a je z nej úplne nadšený. Po odohraní jednej hry s ďalšími cudzincami som mu musel dať za pravdu. Pripadal som si trošku zahanbene, že českú hru mi predstavuje cudzinec. Hru som si teda ihneď po tejto pozitívnej skúsenosti tiež zaobstaral. Princíp tejto hry zostáva rovnaký ako pri predošlej hre, líši sa iba tým, že miesto slovných pojmov sa hrá s obrázkami. Hráči sa rozdelia do dvoch skupín. Každá skupina si zvolí jedného hlavného agenta, ktorý svojim kolegom dáva jednoslovnú nápovedu a ostatní sa snažia nájsť tie obrázky, ktoré hlavný agent nápovedou myslel. Pokiaľ však zvolí nesprávny obrázok, ťah pre nich končí a hrá nepriateľský tím. Vyhráva ten tím, ktorý najskôr uhádne všetky požadované obrázky.

Moja skúsenosť s touto hrou je veľmi pozitívna, oproti pôvodným Krycím menám je verzia s obrázkami ešte zábavnejšia. Obrázky umožňujú viac možností na nápovede, rozvíjajú predstavivosť a spôsobujú dlhé a živé debaty medzi hráčmi daného tímu pri určovaní správneho obrázku. Naviac, pokiaľ si napríklad kúpite Krycie mená vo verzii so slovami v češtine, hrať ich s cudzincami len tak ľahko nemôžete, prekladanie by bolo veľmi komplikované. Keď si však kúpite túto verziu s obrázkami, môžete ju hrať s kýmkoľvek bez žiadneho problému. Obrázky sú pre každú verziu rovnaké, preto som aj ja, nie príliš znalý nemčiny, mohol hrať nemeckú verziu tejto hry. Hra sa vám teda za 460 Kč, naviac s cashbackom od Plnej Peňaženky, určite oplatí. Naviac ju v e-shope Patro.cz zakúpite v českom jazyku ;)

Spoločnosť NWT a.s. prevádzkuje internetovú galériu Patro.cz už od roku 1998. Jedná sa o e-shop s bohatou tradíciou a veľkou základňou verných a spokojných zákazníkov. Tí preferujú nákup na Patro.cz kvôli jeho komplexnosti. Hľadáte elektroniku, nábytok, vybavenie do vášho auta alebo knihu? Všetko nájdete na jednom mieste, na jednej adrese - Patro.cz.

Obchod ponúka celkom 220 tisíc rôznych produktov a radí sa tak medzi e-shopy s najširšou ponukou v ČR. Kamenné pobočky nájdete v Zlíne, Brne, Hulíne, Kroměříži a v Uhorskom Hradišti.

Prečo nakupovať na Patro.cz?

• 21 rokov bohatých skúseností s prevádzkou e-shopu